BIP

OWOCE W SZKOLE

TalentowiSKO

talent

Wieczory zazwyczaj też mieliśmy bardzo zajęte. Zorganizowaliśmy ognisko, podziwialiśmy nadmorski zachód słońca i prowadziliśmy obserwacje przyrody, a dokładnie kryjącej się w pobliskich trawach lochy z 10 młodymi. Emocji nie brakowało.

Oprócz gier i zabaw znaleźliśmy też czas na zdobywanie wiedzy. Pomogły nam w tym cztery wycieczki. Drugiego dnia naszego pobytu odwiedziliśmy Muzeum Stutthof w Sztutowie. W zadumie i skupieniu przeszliśmy przez teren dawnego obozu koncentracyjnego poznając tragiczną historię ludzi wielu narodowości zamordowanych tam w czasie II wojny światowej.

Kilka dni później odbył się rejs statkiem do Fromborka, gdzie na Wzgórzu Katedralnym poznaliśmy życiorys i historię podwójnego pogrzebu Mikołaja Kopernika, który spędził tam 33 lata swojego życia. Byliśmy w planetarium na pokazie sztucznego nieba, podziwialiśmy z wieży widokowej Zalew Wiślany i odwiedziliśmy katedrę, w której jest pochowany nasz słynny astronom.

Następnego dnia wyruszyliśmy na wyprawę do Zamku Krzyżackiego w Malborku, gdzie poznaliśmy historię tego zakonu oraz mogliśmy się przekonać, jak wyglądało życie Krzyżaka w średniowieczu. Mieliśmy też okazję przymierzyć strój rycerza zakonnika. Zaopatrzeni w mnóstwo pamiątek wróciliśmy do Kątów Rybackich.

Największą wycieczkę zostawiliśmy sobie na koniec. W przedostatni dzień naszego pobytu nad morzem wyruszyliśmy na zwiedzanie Trójmiasta, gdzie nasz przewodnik, pan Filip, barwnie i bardzo ciekawie przedstawił nam historię obrony Westerplatte, starówki gdańskiej, Kościoła Mariackiego w Gdańsku i okrętu ORP Błyskawica w Gdyni, aby na koniec zabrać nas na stadion PGE Arena – dla wielu najbardziej oczekiwany punkt programu. Zwiedzając stadion mieliśmy okazję przejść trasę, którą przechodzą piłkarze przed i po meczu. Atmosfera zrobiła się gęsta, gdy okazało się, że ktoś z nas siedzi na ławeczce, na której na pewno siedział Leo Messi :)

Dziesięciodniowy pobyt na zielonej szkole minął nam niepostrzeżenie. Wróciliśmy bardzo opaleni, zadowoleni i na pewno długo będziemy pamiętać naszą ostatnią (niestety!) wspólną wycieczkę w szkole podstawowej. Po wakacjach szóstoklasiści zaczną już przecież w gimnazjum. Jak ten czas leci!

Zobacz zdjęcia.

konopnickam

"Ludzie to anioły z jednym skrzydłem, dlatego aby się wznieść, musimy się trzymać razem".